تداوم نسل سپید

جاذبه های توریستی کانبرا - بخش دوم

جاذبه های گردشگری کانبرا شامل اماکن مذهبی، موزه ها و اماکن فرهنگی، سالنهای تئاتر ، پارکها و مناطق طبیعی باغ وحش و آکواریوم ملی، جشنواره های متعدد و ... میباشد که توانایی جذب نسبتا بالایی در جذب توریست و گردشگران خارجی دارد. در این مطلب به اماکن تاریخی شهر کانبرا پرداخته شده است.

جاذبه های توریستی کانبرا - بخش دوم

جاذبه های گردشگری کانبرا

کانبرا پایتخت استرالیا است و از لحاظ جذب توریست جاذبه های متنوعی دارد.اماکن مذهبی و فرهنگی، موزه ها، سالنهای تئاتر، پارکهای تفریحی و اماکن طبیعی و ... بخشی از جاذبه های توریستی کانبرا ست.

جاذبه های توریستی و گردشگری کامبرا - بخش دوم


برج کوه سیاه

برج تلسترا و تله کام از اسامی دیگر این برج مخابراتی است . این برج با حدود 195 متر ارتفاع بر روی قله کوه سیاه ساخته شده و یکی از دیدنی های معروف شهر است و سالانه حدود 6 میلیون بازدید کننده دارد .

ضراب خانه سلطنتی استرالیا

اولین محل ضرب سکه به طور مستقل از ضرابخانه سلطنتی لندن که در سال 1965 افتتاح شد . در این ضرابخانه بازدید کنندگان می توانند مراحل ضرب سکه را مشاهده و حتی خود ضرب کنند . سکه های طلا و مدال های مورد استفاده ارتش و حتی مدال های بازی های المپیک تابستانی 2000 نیز در اینجا ضرب می شود .

ضرابخانه سلطنتی استرالیا

ساختمان قدیمی مجلس

در نقشه گریفین در راس مثلث پارلمانی ، این ساختمان قرار دارد که به مدت پنجاه سال محل کار و برگزاری جلسات نخست وزیر و نمایندگان مجلس استرالیا بوده است .سبک و معماری این  بنا ساده و رنگ نمای آن سفید است که همین سادگی آن تبدیل به یکی از زیبائی های شهر شده است .

ساختمان قدیمی مجلس

ساختمان مجلس

در سال 1988بر روی کاپیتال هیل و با هزینه حدود 1/1 میلیلارد دلار استرالیا ساخته و توسط ملکه الیزابت دوم افتتاح شد . محل برگزاری جلسات مجلس استرالیاست . این ساختمان در زمان خود از گران ترین عمارت ها در نیمکره جنوبی بوده است . میله پرچم با ارتفاع 81 متر روی بام ساختمان مجلس بسیار چشم گیر است .

ساختمان مجلس

ساختمان ادموند بارتون

این ساختمان اداری توسط هری سیدلر در سال های 1970-1974 طراحی و ساخته شد و بنام نخست وزیر استرالیا نام گذاری شد . این بنا به عنوان نمادی از هنر معماری بین المللی در سال 2005 در ردیف میراث ملی استرالیا قرار گرفت .

ساختمان دولت

در جنوب غربی کانبرا ، منطقه یاراملا در میان باغی به وسعت 54 هکتار ، اقامتگاه رسمی فرماندار کل استرالیا قرار گرفته است . گرانترین بخش مسکونی شهر است و تعدادی از سفارتخانه ها نیز در آن قرار دارند . تا اواخر دهه 1940 تغییرات زیادی در این بنا انجام گرفت . در ورودی محوطه باغ دروازه ای بزرگ قرار دارد که با نشانه های سلطنتی و نشان استرالیا پوشانده شده است . آثار هنری فراوانی از بومیان و هنرمندان استرالیا در تالارهای آن قرار دارند .

ساختمان دولت

ساختمان شاین دم

این ساختمان متعلق به آکادمی علوم استرالیا می باشد . معماری گنبدی شکل و زیبای این عمارت یکی از دیدنی های شهر نیز هست . گنبد این بنا از بتن یکپارچه ساخته شده و در داخل نیز بر هیچ پایه ای سوار نیست .

ساختمان شاین دام

بنای یادبود جنگ

یکی از مهم ترین بناهای یابدبود دنیا به عنوان بزرگداشت نیروهای مسلح که در جنگ های استرالیا شرکت و یا کشته شده اند ، در سال 1941 ساخته شد . شامل سه بخش : تالار یادبود و مقبره سربازان گمنام ، به عنوان ساختمان مرکزی با بامی گنبدی شکل و موزه جنگ و اسناد و تحقیقات .

ساختمان جنگ

بنای یادبود آمریکا

پس از پایان جنگ جهانی دوم به عنوان قدردانی از کمک های کشور آمریکا در جریان جنگ به این کشور بر روی راسل هیل در حومه شهر ساخته شد . این بنا به شکل یک ستون هشت وجهی توخالی از جنس فولاد و با روکش آلومینیوم سندبلاست شده ، ساخته شد . این ستون 78 متر ارتفاع دارد و بر بالای آن یک کره و مجسمه عقاب از جنس برنز قرار گرفته است . در سال 1953 با حضور ملکه الیزابت دوم طی مراسمی رونمایی از آن انجام گردید .

بنای یادبود امریکا

بنای یادبود ای سی تی

بنایی به یاد مردان و زنانی که از طرف استرالیا در جنگ های صلح طلبانه در سراسر دنیا شرکت کرده اند . این بنا در میدان لندن قرار دارد و شکل یک کره زمین از جنس شیشه و دو پر فلزی در دوسمت آن طراحی شده است . آدرس یک وب سایت بر روی یکی از پرهای آن حک شده که نام و سوابق این افراد را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد .

کلبه بلاندل

در ساحل دریاچه برلی گریفین در سال 1858 کلبه ای سنگی با پنج اتاق برای زندگی کشاورز مزرعه جورج کمپل ساخته شد که اکنون به عنوان موزه در معرض دید عموم قرار دارد .

برچسب ها :
جاذبه های توریستی استرالیاجاذبه های کانبراگردشگری در استرالیاجاذبه های استرالیاگردشگری در استرالیاکانبرا

جاذبه های توریستی کانبرا - بخش اولجاذبه های توریستی کانبرا - بخش سوم

موسسه تداوم نسل سپید : مرکز تخصصی اخذ ویزای استرالیا