تداوم نسل سپید

جاذبه های توریستی کانبرا - بخش سوم

جاذبه های گردشگری کانبرا شامل اماکن مذهبی، موزه ها و اماکن فرهنگی، سالنهای تئاتر ، پارکها و مناطق طبیعی باغ وحش و آکواریوم ملی، جشنواره های متعدد و ... میباشد که توانایی جذب نسبتا بالایی در جذب توریست و گردشگران خارجی دارد. این مطلب به دیدنی ها و جاذبه های توریستی شهر کانبرا اختصاص دارد

جاذبه های توریستی کانبرا - بخش سوم

دیدنی های شهر کانبرا

کانبرا پایتخت استرالیا است و از لحاظ جذب توریست جاذبه های متنوعی دارد.اماکن مذهبی و فرهنگی، موزه ها، سالنهای تئاتر، پارکهای تفریحی و اماکن طبیعی و ... بخشی از جاذبه های توریستی کانبرا ست.

جاذبه های توریستی و گردشگری کامبرا - بخش سوم ( دیدنیهای شهر کانبرا )

پارک ها و مناطق طبیعی

شهر کانبرا با زمین های سرسبز و جنگل های اکالیپتوس احاطه شده است . داخل شهر نیز ، پارک ها و دیدنی های طبیعی زیادی وجود دارد . مهم ترین آن ها را در ذیل نام می بریم :

دریاچه برلی گریفین

نام این دریاچه از نام طراح آمریکایی شهر گرفته شده است . دریاچه مصنوعی برلی گریفین در مرکز شهر کانبرا قرار دارد و از رودخانه مولونگو آبگیری شد. در اطراف این دریاچه پارک هایی که از محبوب ترین اماکن تفریحی شهر هستند ، قرار دارند :

پارک کامن ولث

در شمال دریاچه پارکی به وسعت 34 هکتار واقه است . جشنواره بهاری فلوریاد در این پارک برگزار می شود . از دیدنی های این پارک می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

Commonwealth

سیاه کوه

باغ های گیاهشناسی ملی

بزرگ ترین و کامل ترین مکان حفظ و نگهداری گیاهان بومی استرالیاست که زیر نظر سازمان منابع طبیعی این کشور اداره می شود . بیش از 5500 گونه گیاهی در این باغ نگهداری می شود . این باغ همچنین ، یک مکان تحقیقاتی نیز می باشد .

باغ ملی گیاهشناسی

پارک طبیعی کانبرا

این پارک محدوده ای وسیع شامل 30 منطقه حفاظت شده جدا از هم مانند تپه ها و کوه هایی که در داخل و اطراف شهر قرار گرفته اند را شامل می شود . واقع شدن این مناطق در محدوده شهری ، قسمتی از نقشه طراحی شده گریفین بوده . پیاده روی و ورزش در قسمت هایی از این پارک ها آزاد است .

سیتی هیل

این تپه در یکی از راس های مثلث پارلمان قرار دارد و طراحی فضای سبز آن در سال 1921 توسط چارلز وستون انجام شده است . در مرکز تپه پرچم استرالیا قرار دارد و اطراف آن ردیف هایی از درختان کاج و سروناز کاشته شده اند . قرار گرفتن شش خیابان اصلی شهر و میدان ورنون در اطراف این تپه باعث دور افتادن آن از مناطق تجاری و عمومی شهر شده است .

پارک گلب

رابرت کمپل یکی از شخصیت های معروف استرالیا در اوایل دهه 1840 قسمتی از یک زمین وقفی را در اختیار کلیسای آگلیکان قرار داد . این پارک در شرق شهر واقع است .

گلب پارک

پارک صلح

در سال 1986 در میان دریاچه گریفین و کتابخانه ملی ساخته شد . بر روی زمین این پارک صفحه ای سنگی از جنس سنگ گرانیت با علامت شاخه زیتون به نشانه صلح ، قرار دارد .

پارک تلوپه آ

یکی از قدیمی ترین پارک های شهر که در زمان گریفین طراحی و ساخته شده است . نام این پارک از گل تلوپه آ یا واراتا گرفته شده است .

باغ های ملی رز

این باغ ها در گذشته فضای سبز ساختمان قدیمی پارلمان را تشکیل می دادند و اکنون بصورت یک پارک عمومی در آمده اند .

باغ ملی رز

پارک آبی بیگ اسپلش

تنها پارک آبی شهر با انواع تفریحات آبی نظیر سرسره و استخر برای تمام سنین است .

پارک آبی

برچسب ها :
جاذبه های توریستی استرالیاجاذبه های کانبراگردشگری در استرالیاجاذبه های استرالیاگردشگری در استرالیاکانبرا

جاذبه های توریستی کانبرا - بخش دومجاذبه های توریستی کانبرا - بخش چهارم

موسسه تداوم نسل سپید : مرکز تخصصی اخذ ویزای استرالیا