تداوم نسل سپید

موزه های ملبورن

ملبورن دارای موزها و گالری ها متعددی است و همین موضوع کافیست تا ملبورن را یک شهر توریستی بدانیم. سالانه هزاران گردشگر از شهر ملبورن و موزه های آن بازدید میکنند. ادامه این مطلب به معرفی مهمترین موزه های شهر ملبورن پرداخته شده است.

موزه های ملبورن

موزه ها و اماکن فرهنگی ملبورن

جاذبه های گردشگری استرالیا - ملبورن - موزه ها و اماکن فرهنگی ملبورن

موزه ویکتوریا

در واقع این موزه سازمانی است که سه موزه ملبورن ، موزه مهاجرت و موزه آثار علمی را اداره می کند و در سال 1854 زیر نظر فردریک مک کوی تاسیس شده است . ساختمان سلطنتی نمایشگاه که از بناهای دیدنی این شهر است زیر نظر این سازمان قرار دارد.

موزه ویکتوریا

موزه ملبورن

این موزه در سال 1854 در باغ های کارلتون تاسیس شد و بزرگ ترین موزه در نیمکره جنوبی است . هفت گالری اصلی ، یک گالری کودکان و یک سالن نمایشگاهی از بخش های مختلف این موزه هستند . علاوه بر این ، موزه ملبورن دارای امکاناتی نظیر سالن آمفی تئاتر سیدنی مایر ، تئاتر ایج ، کافی شاپ و فروشگاه سوغاتی است . بدن تاکسی درمی شده فارلپ معروف ترین اسب مسابقه استرالیا ، نیز در این موزه قرار دارد . موزه ملبورن محل برگزاری فستیوال ملبورن در سال 2006 بود .

موزه ملبورن

موزه مهاجرت

این موزه در ساختمان قدیمی گمرک شهر به منظور ارائه تاریخچه مهاجرت به استرالیا در سال 1998و به عنوان بخشی از موزه ویکتوریا تاسیس شد . لانگ روم سالن اصلی این موزه و به عنوان نمونه ی با شکوه معماری رنسانس می باشد .

موزه فعالیت های علمی

در سال 1992 به عنوان بخشی از موزه ویکتوریا ساخته شد . دی این موزه مجموعه ای از آثار فرهنگی و دست آوردهای علمی ویکتوریا به نمایش گذاشته شده است . برج ساعت ایستگاه مرکزی راه آهن خیابان فلیندز که در سال 1883 ساخته شده و تنها افلاک نمای دیجیتالی در نیمکره جنوبی از دیدنی ها این موزه هستند.

موزه فعالیتهای علمی ملبورن

موزه ملی ورزش

به نام گالری ورزش و المپیک در سال 1986 تاسیس شد . موزه ورزش در زمین های کریکت ملبورن واقع شده و وسایل مربوط به فوتبال استرالیایی ، کریکت ، بازی های المپیک زمستانی و تابستانی ، تنیس ، راگبی ، گلف ، بسکتبال ، نت بال و فوتبال آمریکایی را به نمایش گذاشته است.

موزه ملی ورزش ملبورن

موزه چینی ها

این موزه ملی در اوایل سال 1985 برای نمایش تاریخ حضور استرالیایی های چینی تبار آغاز به کار کرد . این موزه از طریق برگزاری تورها و نمایشگاه های مختلف و سمینارها ی عمومی ، تاریخ ، فرهنگ و ارزش های جوامع چینی استرالیا را نشان می دهد . دای لونگ و اژدهای هزاره بزرگ ترین اژدهای چینی جهان که هر سال در جشن بهاره چینی ها در شهر به گردش در می آید ، نیز در این موزه نگهداری می شوند.

موزه چینی ها - ملبورن

موزه شهر

در ساختمان قدیمی خزانه داری ، در خیابان اسپرینگ واقع شده است ، تاریخچه شهر با استفاده از موضوعات خاص تاریخی ، فن آوری رسانه ها ، هنر و صنایع دستی قدیمی و معاصر و نمایشگاه های دائمی و فصلی ارائه می دهد.

موزه شهر - ملبورن

موزه تاریخ پزشکی

در سال 1967 ساخته شد . دارای بزرگترین و قدیمی ترین مجموعه علمی پزشکی با بیش از پنج هزار موضوع است ، مانند قدیمی ترین میکروسکوپ ها ، تاریخچه مدارس پزشکی و بیمارستان های استرالیا و غیره . در این موزه امکانات تحقیقاتی در زمینه های پزشکی نیز وجود دارد . این موزه در دانشگاه ملبورن واقع است.

موزه تاریخ پزشکی

موزه ملی هوانوردی استرالیا

در فرودگاه مورابین در نزدیکی ملبورن و در سال 1964 تاسیس شد . در این موزه بزرگترین مجموعه از هواپیماهای ساخته و طراحی شده توسط متخصصان استرالیایی و بیش از 50 هواپیما از انواع نظامی و مسافرتی وجود دارد .

گالری ملی ویکتوریا

این گالری و موزه هنر به عنوان مرکزی برای نمایش آثار هنرمندان استرالیا در حومه شهر است . بزرگترین و قدیمی ترین گالری هنری استرالیاست و در سال 2006 بیش از یک و نیم میلیون نفر از آن بازدید کردند . در این گالری بیش از 63 هزار اثر هنری گردآوری شده است .

گالری ملی ویکتوریا

تئاتر پرنسس ، تئاتر پالاس و مرکز هنرهای معاصر استرالیا از دیگر اماکن فرهنگی ملبورن هستند .

برچسب ها :
موزه های ملبورنجاذبه های گردشگری ملبورنجاذبه های توریستی ملبرونجاذبه های گردشگری استرالیاملبورنموزه ملبورن

مراکز خرید در ملبورنبومیان استرالیا

موسسه تداوم نسل سپید : مرکز تخصصی اخذ ویزای استرالیا