تداوم نسل سپید

فرهنگ غذا خوردن در استرالیا

استرالیا کشوری با چندین فرهنگ و تنوع غذایی فوق العاده جذاب که مهاجران زیادی را در خود جای داده و عطر و طعم غذا ها و فرهنگ آن ها را طی سال ها با فرهنگ جذاب خود در آمیخته است. باید بدانید که مردم این کشور علاقه زیادی به غذا و انواع خوراکی ها دارند .

فرهنگ غذا خوردن در استرالیا


آداب غذا خوردن همانند کشورهای اروپایی است و باید هنگام غذا خوردن، چنگال را در دست چپ و چاقو را در دست راست نگه دارید. هر زمان که غذای خود را تمام کردید، با گذاشتن چاقو و چنگال به صورت موازی در بشقاب، به میزبان اعلام کنید که غذای‌تان را خورده‌اید. به یاد داشته باشید که هنگام صرف غذا دست‌هایتان روی میز باشد، ولی آرنج‌تان را روی میز نگذارید.وقتی یک استرالیایی شما را به خانه‌اش دعوت می‌کند، معمولا برای باربیکیو خواهد بود. حتما به موقع به منزل میزبان برسید و بیشتر از ۱۵ دقیقه تاخیر نداشته باشید. قبل از مهمانی به میزبان زنگ بزنید و بپرسید که آیا باید همراه خود غذا ببرید. برای چیدن میز غذا و جمع کردن ظروف در انتهای غذا، به میزبان پیشنهاد کمک دهید.

غذاها و دسرهای معروف استرالیا عبارت است از :

Chicken parmigiana
این غذا ریشه ایتالیایی آمریکایی دارد و یکی از پر طرفدار ترین غذاهای دنیا محسوب می شود. مرغ سوخاری با پنیر آب شده و سس گوجه فرنگی که معمولا با سالاد و چیپس سرو می شود.

سوسیس باربیکیو (Barbequed snags)

استرالیایی ها عاشق غذاهای گریل شده هستند و سوسیس های گریل شده پرطرفدار ترین غذای گریل شده هستند که معمولا از گوشت خوک و گاو درست شده است که با سس مخصوصی که با پیاز سرخ شده مخلوط شده، سرو می شود.

Lamingtons


کیک مربعی کوچکی که به عنوان کیک ملی استرالیا شناخته می شود و نماد آن کشور محسوب می شود. باید بدانید که بهترین این کیک ها در آدلاید و نانوایی Kytons درست می شود که برنده جایزه بهترین لامینگتونز هم شده است.

Pavlova


هم استرالیا و هم نیوزلند مدعی هستند که این دسر برای ملاقات با آنا پاولووای روسی از استرالیا در سال ۱۹۲۰ ابداع شده. این شیرینی که به عنوان دسر بعد از شام خورده می شود با انواع میوه و خامه و نعنا پر می شود.

پای گوشت استرالیایی


شاید فکر کنید پای همان طعم همیشگی و تکراری را مثل غذاها و شیرینی های مختلف آن دارد اما باید بدونید که پای استرالیایی مزه مخصوصی دارد و باید به کمی کوجک تر از یک پای عادی باشد که با سس گوجه سرو می شود.

Barramundi


بهتره فیش اند چیپس را فراموش کنید و یک بشقاب بزرگ از ماهی رودخانه ای استرالیا را امتحان کنید. ماهی که هم به صورت گریل شده و هم سرخ شده سرو می شود و به عنوان یک وعده غذای پر طرفدار برای یک شام بی نظیر استرالیایی مورد استفاده قرار می گیرد. برای امتحان کردن این ماهی ها بهتر است سری به کویینزلند بزنید و تازه ترین ماهی استرالیا را در این منطقه نوش جان کنید.

کانگروی گریل شده


کانگرو یکی از سالم ترین و لذیذ ترین گوشت های دنیا را دارد و گوشت آن در استرالیا طرفداران زیادی دارد. تنها موضوعی که در مورد این گوشت وجود دارد این است که خیلی دیر می پزد و اگر مدت زیادی هم روی باربیکیو باشد خیلی سفت می شود و پخت آن نیاز به مهارت خاصی دارد.





 

برچسب ها :

استرالیا دومین کشور ثروتمند جهانمهم ترین سوغاتی های استرالیا

موسسه تداوم نسل سپید : مرکز تخصصی اخذ ویزای استرالیا